Plán udržitelné mobility Plzně je dokumentem, který určuje strategii rozvoje dopravních systémů již od roku 2016. Aktualizace pro plánovací období 2026 – 2035 navazuje na jeho předchozí plánovací období nejenom směřováním dokumentu prostřednictvím regulativního scénáře, ale také převzetím opatření, která se nepodařilo naplnit v předchozím plánovacím období. Pro naplnění přínosu ke zlepšení dopravních vztahů obsahuje Aktualizace pro plánovací období 2026 – 2035 celkem 94 opatření provázaných z různých oblastí dopravy.

Městská hromadná doprava

A1_koridor MHD Bory

A2_koridor MHD Severní Předměstí

A3_koridor MHD Doubravka

A4_koridor MHD Slovany

A5_koridor MHD tangencialni linky

B1_Rozvoj nízkoemisních vozidel MHD

B2_modernizace elektrickeho vozoveho parku MHD

B3_nabijeci mista pro vozidla mhd v okrajovych castech

B4_naplnovani koncepce elektromobility

B5_Elektrifikace přestupního uzlu Bory

B6_Modernizace základny MHD vozovny Karlov

C1_prodlouzeni TT Vinice

C2_rekonstrukce TT Skvrnanska Premyslova

C3_rekonstrukce obratišť MHD

C4_realizace technicke zakladny Skvrnany

C5_Prodlouzeni MHD do obytne ctvrti Kasarna Slovany

C6_rekonstrukce tramvajove trati Klatovska usek Halkova Bolzanova

C7_rekonstrukce tramvajove trati Lidicka Plaska

C8_rekonstrukce tramvajove trati Vejprnická

C9_prestupni uzel Doubravka

C10_úprava tramvajové zastávky Masarykovo náměstí

C11_řešení konečných zastávek a zázemí řidičů

C12_rekonstrukce tramvajove trati Klatovska usek nam Miru_Machova

C13_realizace trolejbusových tratí na Severní předměstí

C14_elektrifikace tangenciálních linek MHD

C15_Propojeni Valcha Borska pole

C16_Úprava Borské ulice s preferencí MHD

Veřejná autobusová a železniční doprava

D1_uzel Plzeň 4stavba seřaďovací nádraží Doubravka

D2_Domažlická trať 1 stavba_nova trat

D3_Domažlická trať 2 stavba

D4_Trakční napájecí stanice Skvrňany

D5_Modernizace trati Horažďovice, předměstí – Plzeň(Koterov)

D6_MO_Zborovska Klatovska

D7_Revitalizace trati Plzeň – Dobřany

D8_Zpřístupnění žst. Plzeň – Jižní Předměstí z Klatovské

D9_Elektrifikace trati Plzen Zatec

E1_Hlavni nadrazi sektor sever terminal

E2_Hlavni nadrazi sektor sever revitalizace prostoru u nadrazi

E3_Hlavni nadrazi sektor jih terminal mezinarodni dopravy

Individuální automobilová doprava

F1_MO_silniceI_20_usek Jatecni Na Roudne

F2_MO_silniceI_20_usek Jasminova Jatecni

F3_Napojeni Slovan na MO_Na Ruzku

F4_Estakada Teplarna

F5_SS Roudna_Alej Svobody – Na Roudné

F6_Prodloužení aleje Svobody

F7_Prestavba Karlovarske v oblasti Roudne

F8_Zklidneni centralni casti Slovan

F9_Rozšíření západního okruhu na 4P

G1_Krizovatka U Jana

G2_Lobezska

G3_Masarykova

G4_Bila Hora

G5_Radobycice _Doudlevce

G6_Krizovatka Zborovska Mostni

G7_Rekonstrukce namesti M Horakove

H1_Zona 30

H2_Rezidenční parkování objekty pro rezidenty

H3_Rozvoj zony placeneho stani

H4_Realizace parkovist P_R

H5_Organizace nákladní dopravy

H6_Aplikovani opatreni ke zvysovani bezpecnosti a zklidneni dopravy

Uživatelská kvalita veřejného prostoru

J1_Uprava namesti Republiky

J2_Americka usek Klatovska Prokopova

J3_Americka usek Wil most Ukrajinska

J4_Resslova

J5_Anglicke nabrezi

J6_Smetanovo a Kopeckeho sady

K1_Revitalizace a ozeleneni Tyrsovy ul

K2_Revitalizace ulicniho prostoru Rokycanske ul

K3_Revitalizace parkových náměstí

L1_I_27_Sukova Borska

L2_I_27_Korandova Kotkova

L3_I_27_zobousměrnění_Husova nam

L4_revitalizace Klatovska

L5_revitalizace sady Petatřicátníků

L6_estakada I_27

Pěší doprava

M1_misto pro prechazeni Tyrsova

M2_oprava Lochotinske lavky

M3_lavka Rokycanska

M4_lavka u Bolevaku

M5_podchod Plzen zastavka

M6_propojeni Skvrnany Zatisi

Aktivní mobilita

N1_Greenway Berounka Bolevecké rybníky Hrádecký potok

N2_Greenway Úslava Božkovský potok

N3_Greenway Úhlava Černice Losiná

N4_Greenway Radbuza

N5_Greenway Mže Vejprnicky potok Zadni Skvrnany-Vejprnice

O1_Realizace cyklistických tras dle schvalene koncepce

O2_Podpora bike sharingu

O3_Odstavovani kol

Informační technologie

P1_MHD autonomí provoz

P2_MHD zvysovani bezpecnosti

P3_IT technologie pro rozvoj multimodality

P4_IT technologie pro organizaci provozu a řízení dopravy